Az smr henger kicsit olyan, mint a csajozás a tini fiúknak. Sokan ismeritek, fejben nagyon megy, sokan csináljátok is, de nem biztos, hogy a jó technikával 🙂 Váratlan fordulat következik, dobpergést kérek: a hengerrel a kötőszövetre vagyunk nagy hatással. Nem árt tudni mit csinálunk. 

A kötőszövetnek vannak felszínes és mélyebb rétegei. Tartalmaz vizet, sejtes elemeket, rostokat, cukormolekulákat, fehérjéket. Ezek zavartalan keringése nagyon fontos a szervezet számára. A szervezet víztartalmának a negyede a fasciában található. Ezért fontos, hogy sokat igyál (vizet, ne fröccsöt), különben kiszárad, összetapad a kötőszöveted, mint egy szivacs. A víz teszi lehetővé a sejt anyagcserét is. A fasciában hatszor annyi receptor van, mint az izmokban. Szóval a száraz, rugalmatlan, feszes fascia nyomja a receptorokat, amik ettől hibásan működnek, és fájdalmat produkálnak. Ezt teszi például a mozgásszegény életmód.

Itt jön a képbe az smr henger:

-képes oldani a kisebb összetapadásokat felületes fasciában

-növeli a kötőszövet rugalmasságát, ruganyosságát

-olyan receptorokat érhetünk el vele, amivel az izmok lazulását váltjuk ki

-szivacs effektus ( a hengerrel kipréseljük a kötőszövetből a ,,használt” folyadékot, így a helyére friss folyadék kerülhet, hogy újra rugalmas, egymáson jól elcsúszó szöveteteket kapjunk)

-keringést fokozunk vele, így segítjük a tápanyagellátást, bomlástermékek elszállítását, igy gyorsíthatjuk a regenációt, rehabilitációt

– bónuszként az egyensúlyérzéked is fejleszti

De ez neked miért jó?

Ha van egy hidratált, jól működő, egymáson jól elcsúszó kötőszöveted jó eséllyel megelőzöd a mozgásszervi panaszokat, fájdalmakat, sérüléseket. Gondolj például egy falevélre. Ha kiszárad, mennyivel sérülékenyebb, mennyivel könnyebben törik. Így működik a kötőszöveted is, ha kiszárad, vagy nem mozogsz eleget, egyoldalú munkavégzés tölti ki a napjaid, filcesedik, összetapad, és jön az áááúúúú, ez fáj. És kérdezed csodálkozva, hogy miért van ha igy csinálok akkor fáj?  Ezért jó ez Neked. Lehet otthon egy személyes regenerációs kézi készüléked. 

Használhatod:

  • megelőzésre
  • fájdalmat okozó kiszáradt kötőszövet esetén
  • mozgás beszűkülés esetén
  • regeneráció segítésére
  • lazításra
  • bemelegítésre

Ne használd:  

  • betegen, lázasan
  • trombózis veszélynél
  • csontritkulásnál
  • kezeletlen magas vérnyomásnál
  • daganatos betegségeknél
  • lágyrészeken

Fontos eldöntened mi a célod az smr henger használatával, mitől más a technikája egy bemelegítő hengerezésnek, és más egy lazító hengerezésnek.

Én most a lazító hengerezésről beszélek kicsit. Fontos, hogy a henger sima legyen, ne rücskös. A bordázott hengerek inkább bemelegítésnél lehetnek hasznosak. Először kis terheléssel kezdjük, mivel nem a fájdalom okozása a célunk, hanem a lazítás. Ahogy rutinosabbak leszünk és már nem okoz problémát a kis terhelés, fokozatosan növelhetjük azt, hogy mélyebb rétegeket is elérjünk. Területenként 1-2 perc hengerezésre van szükség. Ha egy héten kétszer, háromszor megcsináljuk, hamar érezzük a hatását, és büszkén mondhatjuk, tettem valamit a testemért.

Be cool!! Ne feszítsünk a hengeren, hanem lazán tartsuk az aktuális testrészt, mivel ha feszítünk, nem tud olyan mélyre menni a henger, így nem azt a hatást érjük el amit szeretnénk.(pl: vádlinál ne a levegőben tartsd a lábfejed, hanem a földön legyen a sarkad, lazán). Mozgásod lassabb, kontrolláltabb legyen. Ha találsz fájó pontokat, érdemes ott megállnod amíg nem csökken, vagy múlik el a rossz érzés.

Talpnál kezd a hengerezést, akár kis hengerrel, akár labdával, és úgy menj tovább a vádlira. Ha a talpi kötőszöveted feszes, bezavar az egész láncba. Képzelj el egy asztalterítőt, aminek meghúzod a jobb alsó sarkát. Ez a húzás a bal felső sarokra is ki fog hatni. Így működik ez nálad is. Szóval: Talpra Magyar!